reklama

Patrícia Surová: Naozaj nechápem, čo proti mne mal

S Patríciou som sa zhovárala 9. 12. 2011 v Spišskom Hrhove. Prepis záznamu som skrátila bez možnosti ukázať jej výsledok, ale s uverejnením vrátane svojho celého mena súhlasila vopred. Priezviská iných osôb som obmedzila na iniciálku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Čo bolo dôvodom na tvoje trestné oznámenie?

Dôvodom bola bitka, keď ma udrel pán bývalý riaditeľ. Všetko sa to začalo, lebo som zle zasunula stoličku, ktorá bola zaseknutá a popritom som ju silnejšie stlačila. On povedal, že ho mám počkať vonku, a ja som povedala, že dobre. Čakala som naňho, ani som vtedy nešla do školy. Potom ma začal biť. Zatiahol do toho aj školu, zlé známky a bil ma. Mala som aj svedkov, ale odišli...

Hádam niekde sú.

Mne povedali len toľko, že to pozastavili, lebo nemám svedkov, že odišli.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Trestné oznámenie si dala priamo na polícii?

Nie, ja som to poslala listom, ale riešila som to na polícii. Ja som naňho podala trestné oznámenie a on zase na mňa - pre krivé obvinenie. Aj také informácie som mala, že on si podplácal týchto policajtov, takže asi aj preto to neriešili.

Akých policajtov?

Z Levoče.

A v Levoči si niekedy vypovedala?

Ohľadom tohto nie. Iba v Čerenčanoch a v Rimavskej Sobote, lebo riaditeľ ma hneď, asi týždeň nato, ako som podala trestné oznámenie, preložil do Čerenčian. Takže tu som neriešila nič. A asi po mesiaci v Čerenčanoch prišli za mnou, že idem vypovedať. A o pol roka prišiel papier, že nič sa nestalo a žiadni svedkovia nie sú a že sa to ukončilo. A tam bolo, že sa môžem odvolať do 15 dní, ale oni mi dali ten list až po 15 dňoch.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pracovníci Čerenčian ti dali list až po 15 dňoch?

Áno.

Mala si nejaký nález od lekára?

Nie. Tak som to neriešila, bola som zameraná len na to, že ho udám a budem si stále hovoriť svoje.

Je to pravda, že fyzické útoky bývalého riaditeľa boli opakované?

Áno, on mi stále nedal pokoj, v kuse do mňa rýpal a v kuse ma bil. Oprel ma o stenu a dal mi facku rovno do tváre. Potom som mu už aj ja nadávala.

Ako si vysvetľuješ, že sa zameral práve na teba?

On bol vždy zameraný na mňa, už len preto, že som ho nemala rada, nikdy som sa s ním nevedela porozprávať a vždy mal niečo proti mne, to isté aj jeho syn.

Počula som, že sa dokáže aj rasisticky vyjadrovať. Je to pravda?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Áno, aj minule, keď sa so mnou hádal, na druhý deň prišiel a nadával do špiny, cigánskej opice a tak. A to sa nikde nerobí.

Mohol to byť dôvod?

Možno, ale ja naozaj nechápem, čo proti mne mal.

A prečo si v Hrhove?

Kvôli mojim rodičom. Ja už som tu dlho, najprv kvôli rodičom a neskôr už aj kvôli sebe, ale začali moji rodičia. Nemali sme kde bývať, tak nás mama dala na 4 mesiace do reedukačky. Potom som sa psychicky zrútila a začala som robiť zle, nechodila som do školy a tak.

Ty si tu mala aj sestru, však?

Áno, skončila školu tohto roku v lete.

Je pravda, že aj ona svedčila v tvojom prípade?

Svedčili mnohé dievčatá, ale teraz je to tak: jedni sú na jeho strane a ostatní na tejto. Pritom nezažili, aký dokáže byť bývalý riaditeľ. Bývalý riaditeľ dakoho udrel, tú Simonu U., udali sme ho a hneď nato zbil ďalšiu. Vôbec to nepomohlo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže pokračoval?

Pokračoval a nielen s ňou, ale s každou, čo mu prišla do cesty. Vôbec ho nezaujímalo, že má dáke trestné oznámenie alebo čo. Myslel si, že vždy vyhrá.

Správal sa takto vždy?

On bol vždy taký. Ja som tu piaty rok a vždy sa tak správal.

A ostatní vychovávatelia? Je ešte niekto, kto fyzicky zaútočí na chovanku?

Čo poznám týchto vychovávateľov, určite to neriešia bitkou.

Čo samotky? Používajú sa?

Už sa nemôžu. Tento riaditeľ zakázal.

Kedy sa naposledy použila samotka?

Odkedy som prišla z leta, určite nie, vlastne odkedy on odišiel, sa nič také nedeje. (Od marca, pozn. NH)

Máš dojem, že sa to dá aj bez samotiek?

Dá, veď keď sa porozprávate, je to iné, ako keď na vás kričí.

Ako sa trestá útek dnes?

Mínusovými bodmi a zákazom prázdnin, napríklad za prvý útek dostanete 4 mesiace zákaz prázdnin. Druhýkrát 8 mesiacov zákaz prázdnin.

Ty si bola koľko najdlhšie na samotke?

Ja som bola vždy 24-ka.

A ako sa to z tvojho pohľadu dá zniesť?

Nedá, to je úplne na psychiku, ešte vám tam nedajú ani paplón, ani deku, ležíte len na matracoch.

Aj v noci ležíš oblečená na matracoch?

Je to taký modrý úbor. A nemôžete si sadnúť na posteľ, musíte sedieť na stoličke, teda vtedy sme museli. A Simona tam vtedy plakala, mala som z nej strach.

Čo sa stalo?

Simona bola so mnou na samotke. Ja som odmietla, že my sme nič neurobili, a Simona za okno nemohla, lebo ho rozbila nohou. Bolo to vtedy, keď ju zbil riaditeľ. Na samotku zobral aj mňa, aj ju. Aj mňa udrel a ona sa nevedela nadýchnuť. Chcela som jej pomôcť a nemohla som byť pri nej. To bolo hrozné, ona plakala a nevedela dýchať.

Nedalo sa na niekoho zazvoniť?

Dalo sa, ale nikto nebol dole, iba on na nás pozeral cez kamery.

Kedysi sa zatváralo aj na 72 hodín...

Sedemdesiatdvojku dostala Monika K., ja by som sa tam zbláznila.

A za čo to dostala?

Za bitku, sebapoškodzovanie, ona sa rezala a tak.

Myslíš, že to je vec na potrestanie? Veď sebapoškodzovanie patrí na psychiatriu.

Veď keby chcela, tak aj tam hocičo zlomí a doreže sa.

Teraz je to teda lepšie?

Oveľa.

Nataša Holinová

Nataša Holinová

Bloger 
  • Počet článkov:  89
  •  | 
  • Páči sa:  3x

jazyčnica -e -níc ž. hovor. pletkárka pejor. jazyčnica, teraz aj na ešte lepšom blogu Zoznam autorových rubrík:  Ňa nebudete nasírat furtČlánky publikované indeJazykové oknovinyFotkyV dôchodku nad krémešmiPitominky furt

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu